کیفیت کالای ایرانی و ایران ساخت با تجهیز کارخانه‌ها به فناوری‌های روز افزایش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کیفیت کالای ایرانی و ایران ساخت با تجهیز کارخانه‌ها به فناوری‌های روز افزایش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جایگزینی فناوری های روز با روش‌های سنتی و قدیمی در واحدهای تولیدی و کارخانه ها کیفیت محصولات ایرانی را افزایش می دهد که خود راهی برای استقبال مصرف کننده محصولات ایران ساخت است.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت ،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت»، مصرف کالای ساخت داخل را عاملی برای توسعه کشور دانست و اظهار کرد: کرامت کارگر ایرانی در جامعه ای که اساس آن تولید است دو چندان می شود، زمانی که کارخانه ها و واحدهای تولیدی فناوری های روز را جایگزین روش های سنتی و قدیمی کنند می توانند بازار بهتری برای محصولات خود ایجاد کنند. البته در این مسیر باید تسهیلاتی نیز برای آنها باید قائل شد.


ربیعی ادامه داد: اگر کالای ایران ساخت کیفیت مطلوب را داشته باشد با بازاریابی مناسب و ارائه خدمات پس از فروش می توان قدرت رقابت پذیری خود را نیز افزایش دهد. این در حالی است که تقویت قدرت خرید مصرف کننده ایرانی نیز باید با روش هایی همچون ارائه کارت های مصرف کالای ساخت داخل انجام شود. همچنین افزایش دستمزد کارگران و بازنشستگان نیز اقدام دیگری است که در این زمینه می توان انجام داد تا دستمزدی بیشتر نسبت به تورم دریافت کنند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه اقدام کرده است.


وی با بیان اینکه حمایت مردم از کالای تولید داخل اقتصاد کشور را قوی می کند گفت: سال ها از وابستگی اقتصاد کشور به نفت می گذرد اما این روزها با توجه به شعار سال، اتکا به توانمندهای داخلی با شور و حرارت زیادی دنبال می شود. راهی که پیش گرفته ایم اقتصاد کشورمان را شکوفا می کند و آینده روشنی پیش روی فرزندانمان قرار می دهد. در این مسیر، برگزاری جشنواره های اثرگذاری همچون «ایران ساخت» که برای گسترش فرهنگ حمایت از کالای ایران، جریان سازی و محتواهای ارزشمند تولید خواهد کرد، قابل تقدیر است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرهنگسازی و معرفی محصولات ایرانی در سطح جامعه بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف کالاهای داخلی با فرهنگسازی میسر می شود که خود ارتقای فرهنگ مصرف محصولات تولید داخل را طلب می کند. در این زمینه باید به نقش موثر تبلیغات اشاره کرد که نقش مهمی در معرفی صحیح کالا و خدمات با کیفیت و قیمت مناسب داخلی دارند. مردم اگر بدانند کالایی با کیفیت در داخل تولید می شود قطعا از خرید کالای مشابه خارجی امتناع می کنند.


دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه1397 است.
پایان پیام/

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان