خلق پیام بازرگانی برای تبلیغ کالای ایران ساخت چه مسیری طی میکند
در سومین روز از جشنواره ایران ساخت کارگاه اموزشی "الگوها، تکنیک های بصری روش های اقناعی در تبلیغات تلویزیونی" برگزار شد.
در سومین روز از جشنواره ایران ساخت کارگاه اموزشی "الگوها، تکنیک های بصری روش های اقناعی در تبلیغات تلویزیونی" برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، تبلیغات یکی از روش های موثر برای معرفی کالای ایران ساخت به مصرف کننده و جذب آن برای خرید کالای مورد نظر است. البته در این زمینه نیاز است تا تولیدکنندگان خود بینش درستی از این حوزه داشته باشند. بر این اساس در سومین روز از جشنواره ایران ساخت کارگاه آموزشی با عنوان "الگوها، تکنیک های بصری روش های اقناعی در تبلیغات تلویزیونی" توسط محمد حسین تمجیدی مدرس دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه نگرشی به تولیدکنندگان از حوزه تبلیغات داده شد تا با مسیری که یک آگهی تلویزیونی باید طی کند برای اینکه تاثیرگذار بر مخاطب خود باشد آشنا شوند. الگوی تهیه پیام بازرگانی در این کارگاه آموزش داده شد. در ادامه روش هایی که رعایت آن از نظر روانشناسی برای جذب مخاطب و افزایش تاثیرگذاری تبلیغات موثر است بیان شد. با برگزاری این کارگاه تولیدکنندگان به زبانی مشترک با سازندگان تبلیغات تلویزیونی می رسند.
تمجیدی مدرس این کارگاه آموزشی اظهار گفت: در حال حاضر تبلیغات تلویزیونی ساختارمند شده اند البته تکنیک های بصری متعددی وجود دارد که با دقت در آنها می توان از ضعف هایی که در تبلیغات وجود دارد جلوگیری کرد. یکی از تکنیک های بصری برشی از زندگی است که در آن نهاد خانواده نمایش داده می شود که کالای مورد نظر را استفاده و راضی هستند این رضایت شاهدی برای تشویق دیگران است.
تمجیدی در ادامه گفت: عرضه از تکنیک های دیگر بصری است که طرز کار کالای مورد نظر و مجموعه کارایی آن به صورت مجموعه ای به مخاطب نمایش داده می شود.
به گفته این مدرس دانشگاه، تبلیغ تلویزیونی از موثرترین روش ها برای ترغیب مصرف کننده به خرید کالای ایران ساخت است زیرا اگر تاثیری وجود نداشت امروز باید تلویزیون از تبلیغات خالی بود. در حالی که در روز برخی از تبلیغات به دفعات دیده می شود چون تولید کننده با تحقیقات بازار پس از شروع تبلیغات میزان فروش را بررسی می کند و با آگاهی از فروش و تاثیرگذاری تبلیغات روند تبلیغ ادامه می یابد.
تمجیدی همچنین بیان کرد: زمانی که کالایی تولید و خدماتی عرضه می شود با تبلیغات باید آن را معرفی کنند و به مصرف کننده اطمینان خاطر از کیفیت محصول و خدمت مورد نظر داده شود. در تهیه پیام بازرگانی باید هدف و بودجه مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ارائه پیام به مخاطب در دو شکل مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود که ارائه غیر مستقیم ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب دارد ادامه داد: برای ساخت پیام باید به رسانه ای که قرار است پیام از آن انتقال یابد نیز دقت کرد.
تمجیدی دو الگو مشخص برای تاثیرگذاری پیام روی مخاطب را توضیح داد و گفت: الگوی نخست "آیدا" نام دارد که روند آن از جلب توجه، ایجاد علاقه، ایجاد تمایل و در اخر اقدام و عمل است. به این ترتیب یک سیکل خرید ایجاد می شود. الگوی بعدی "آکا" است. که هوشیاری، درک موضوع، متقاعد شدن و اقدام برای خرید مراحلی است که در آن طی می شود.
دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بیرویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، از امروز 4 دی ماه در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در خانه هنرمندان آغا به کار کرده است. این جشنواره با برنامههای متنوع و بخشهای گوناگون، کارگاههای آموزشی، نشستهای تخصصی و نمایش آثار از از 4 دی ماه تا 8 دی ماه در خانه هنرمندان میزبان علاقمندان است.
قطعات پهپادی ایرانساخت با 3 راهبرد فناورانه توسعه مییابد
اسباببازیهای ایرانساخت به بازارهای بینالمللی راه یافت
«نشان ایرانی برتر3» از محصولات ایرانساخت شرکتهای دانشبنیان و خلاق حمایت میکند