ایدههای برگزیده «ایران ساخت» مشخص شد
داوری نهایی بخش ایده بازار دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» انجام شد و هیات داوران ایدههای برگزیده در این بخش را انتخاب کردند.
داوری نهایی بخش ایده بازار دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» انجام شد و هیات داوران ایدههای برگزیده در این بخش را انتخاب کردند.
به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، هیات داوران بخش ایده بازار دومین جشنواره ایران ساخت برگزیدگان این بخش را مشخص کردند.
بخش ایده بازار به ایدههای خلاق با موضوعات روشهای معرفی، تبلیغ و ترویج کالا و کسب و کار ایرانی، کارآفرینان نوآور، الگوها و روشهای سرمایه گذاری خطرپذیر، صندوقهای جسورانه و شتابدهندههای برتر و پایان نامههای کاربردی بهره برداری شده تعلق دارد در این دوره با ارسال230 ایده مواجه شد. از این تعداد 25 ایده به داوری نهایی راه پیدا کردند. در نهایت نیز هیات داوران متشکل از مجید دهبیدی پور، روح الله استیری و عبدالمجید مرشدی 3 ایده برگزیده را انتخاب کردند که از این تعداد 1 اثر دارای رتبه نخست و 2 طرح جایگاه های دوم و سوم را دارد. همچنین 3 طرح نیز برای چاپ در کتاب ایران ساخت برگزیده شد.
علیرضا دلیری دبیر تخصصی بخش ایده بازار در نشست داوری این بخش اظهار کرد: 25 ایده ای که به داوری نهایی راه پیدا کرد ایده هایی دارای جذابیت بود و در نهایت 6 ایده برگزیده انتخاب شد که قابلیت تجاریسازی و توانایی ورود به بازار را دارد.همچنین یک "وی سی " و یک کارآفرین برتر نیز برای تقدیر انتخاب شدند .
روح الله استیری از داوران این بخش عنوان کرد: نسبت به دوره گذشته ایده هایی قوی تر و با کیفیت تر به جشنواره ارسال شد. ایده ها از صرف یک ایده خام بودن خارج شده و حتی نمونه های آزمایشگاهی تولید شده نیز داشتند. همچنین مجریان طرح ها نیز افرادی متخصص هستند..
همچنین دهبیدی پور دیگر داور این بخش درباره ویژگی های ایده های بررسی شده ابراز کرد: ایده ها تنوع زیادی داشت و از حوزه های مختلف همچون سلامت، پسماند و محیط زیست طرح هایی به چشم می خورد. همچنین در میان ایده ها کیفیت طرح هایی که قابلیت اجرا شدن دارند بالا است. در داوری نیز تلاش کردیم ایده هایی را انتخاب کنیم که به رفع مسئله و مشکل مردم کمک کند و قابلیت اشتغالزایی و تجاریسازی داشته باشد.
دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بیرویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانههای دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.
قطعات پهپادی ایرانساخت با 3 راهبرد فناورانه توسعه مییابد
اسباببازیهای ایرانساخت به بازارهای بینالمللی راه یافت
«نشان ایرانی برتر3» از محصولات ایرانساخت شرکتهای دانشبنیان و خلاق حمایت میکند